Back to Top
 

creative endeavor

 
 

create value

 
 


אֻמָּנוּת השיווק


וירטוּאוֹז של ממש העוסק בתחום השיווק, ניגש אל כל התהליך השיווקי כאקט יצירתי, בגישה המערבת את כל חמשת החושים ואת כל הרגשות הטבעיים הנלווים איתם. כידוע, רגשות הם מצב פסיכולוגי הגורר איתם שינויים נוירופיזיולוגיים. לכן לרגשות יש השפעה אדירה וקשר ישיר לתפקוד היום יומי ולהתנהגות.

הרגשות הם אלו שעומדים בחזית השליטה על המערכת העיצבית שלנו. ביכולתם לשתק אותנו או להניע אותנו לפעולה- בהתאם לעוצמות רגשות ההנאה המצופים או הפחד והרצון להימנע מהסבל.

באמצעות שימוש בתקשורת חזותית – דרך האסתטיקה ובתוכן מושך, משווקים יכולים לעורר הנאה בקהל המטרה ולהפעיל מנעד רגשות רחב. גישה אמנותית בתהליך השיווקי יכולה לסייע לכל עסק להבין ולהניע את הצרכן ולתרום לכך שהצרכנים ימשיכו לפקוד את העסק לאורך זמן תוך פסילת חלופות אחרות שיכולות להגיע מהמתחרים.

בעולם מלא במסרים שיווקיים על כל צעד ושעל, קונים רבים הפכו עייפים ובעלי הפרעות קשב בכל הנוגע לשיווק מסורתי. כדי להתגבר על פרספקטיבה רציונלית זו, לא נותר למשווק טוב אלא לפנות ישירות לרגשות הצרכנים.

בדומה ליצירת אומנות טובה המלהיבה ומעוררת את החושים ואיתה אין איש הנותר אדיש, כך תקשורת חזותית המשלבת חוויות חושיות מעבירה מסרים מיידיים, חזקים המסוגלים לשנות את תפיסת עולמנו. השפעתה עמוקה ונוגעת על כל אספקט בפיתוח מוצרים, בעיצוב אריזות, בעיצוב חווית המשתמש ובפרסום.

מסרים המגיעים מהחושים עוברים באופן ישיר ובלי צנזורה לאמיגדלה, לאזור האחראי על זיכרונות ורגשות במוח מבלי לעבור לפני כן מסנני עיבוד ובקרה או תהליכי השוואה או רציונליזציה. זו הסיבה שמפרסמים רבים משתמשים גם במסרים תת הכרתיים- SUBLIMINAL PROJECTION - כך אפשר למשוך טוב יותר  את תשומת הלב של הצרכנים ולעוררם לפעולה אוטומטית, בלי ליצור התנגדות.

ברגע שהמסר מצליח לשטוף את ההכרה, מדובר רק על עניין של זמן עד שמקבל המסר ירוץ לממש את הרצון שנדלק אצלו במוח. לכן, ככל שמשווק מסוגל לעורר עניין וציפייה אצל הלקוח, כך גדל הסיכוי שיצליח בפעילותו השיווקית.

יתרון נוסף ליצירת מעורבות רגשית במוצר או בשירות הוא ככוח נגדי למשקל המחיר. בשיווק נכון מצליחים להימנע מנושא רגיש כגון המחיר, והשיקול העיקרי עובר להיות הערך הרגשי של המוצר או השירות נטו.

הדבר נכון שבעתיים בתמחור פרימיום, במוצרים אסתטיים ובשירותים אבסטרקטיים. שיווק שמצליח לשלהב את רגשות הקהל מסוגל לתת יותר ערך לצרכנים מאשר שיווק שפונה לתמחור בלבד או להגיון הקר.

 

כך תקשורת חזותית תעורר ותלהיב את הקהל, בדיוק כפי שעושה כל יצירת אומנות טובה. כל שנותר לעשות הוא להישאר ממוקדים ועקביים סביב התדמית הנכונה של המותג, כדי להדריך את הצרכן לקבל החלטה טובה ולהישאר שלנו, נאמן לנצח.

 
 
 


 

אומנות או נמות

 

 יצירת תדמית
 
 
 
 
 
 
 

יצירת תדמית

יצירת תדמית



 
 
 
 

כתיבת תוכן

 תכנים מעניינים ומגרים לפעולה



 
 
 
 

גרפיקה

 עיצוב חזותי: גרפיקה



 
 
 
 

Promotion Branding

עיקביות במיתוג





 
 
 
 

 


ג'ירפיקה אלופה באסטרטגיה

ואוהבת גם להשתעשע

שנתחיל משחק?

קדימה, המהלך הראשון שלך!