ניתן בקלות לדמות את מערכת האנליזה של גוגל, או בשמה הרישמי Google Analytics , כשרביט ביד המנצח על תזמורת מרובת משתתפים.  המערכת המתוחכמת הזו נועדה לנצח על זרמים מגוונים של מידע ונתוני גלישה עצומים בגודלם, גם כאלו המגיעים מערוצים שונים, ולהתחקות אחר הפעילות של מרבית המשתמשים ברשת הדיגיטלית.

 

ממש כמו תזמורת אדירת משתתפים המתרחשת באופן  סימולטני. לא בכדי מערכת זו פופלרית ביותר בעולם, במיוחד אצל אנשי השיווק והאסטרטגים הדיגיטליים הטובים.

המידע העצום שהמערכות הללו אוגרות בכל רגע ורגע באמצעות הניתור המתמיד שלהן על הרשת (סטייל האח הגדול) מאפשרות לכל מי שמטמיע קודים באתר או באפליקציה שלו לקבל מידע מפורט ויקר ערך, מידע ששווה את משקלו בזהב.

לדוגמה ניתן לבקש מהמערכת לעקוב ולנתח אחר כל הפעילויות שמתרחשות באתר / באפליקציה וכך, בדיוק כמו בתזמורת טובה, המנצח על התזמורת (קרי מנהל השיווק) מקבל ליידיו

שליטה על המשפך השיווקי Marketing Funnel של המותג, יכולת להבין ולעקוב אחר מעורבות הקהל ואפשרות למדוד את התנהגות הגולשים לפני ולפנים. כך מתאפשר למנצח על הדָּאטָה לזהות את הצרכים ואת המגמות בקהלים שונים על מנת לדעת כיצד לספק אותם - כל מה שצריך על מנת למקסם

את הביצועים של ערוצי השיווק והתוכן,  בטיימינג הנכון ועל פי האסטרטגיה השיווקית המתאימה ביותר למארש הניצחון של העסק.

כפי שניצוח הוא ביסודו אמצעי להעברת הוראות "בזמן אמיתי" מן המנצח למבצעים,

בדרך זו מערכת גוגל אנליטקס מספקת נתוני זמן אמת ומאפשרת למנהל השיווק להפעיל שיקול דעת על מנת למצוא את הדרך הטובה ביותר לווסת את עוצמות הפעילות השיווקית של העסק

ולנהל את הביקוש וההיצע - לפעמים המטרה היא להעלות חשיפה למותג ואת הביקושים למוצר, ולפעמים המטרה יכולה להיות למרבה ההפתעה, להנמיך ביקושים למשל כאשר אין מלאי מספיק או כוח אדם לבצע את השירות.

חשוב להבין שמעבר לנתונים שמתקבלים ומעבר לניתוחים הסטטיסטיים הנפלאים שהמערכת יודעת לעשות, אין שום כללים קבועים ויצוקים באשר לדרך ה"נכונה" לניהול אסטרטגיה דיגיטלית. כאן למעשה נכנס לתמונה הניסיון, היכולות האנליטיות ובעיקר הכישרון האומנותי של וירטואוז אמיתי בשיווק, להפוך את הדטה היבשה לסימפוניה מרהיבה ומרתקת, כזו שקהל המאזינים אוהב.

 


UX/UI ממשק משתמש