למעשה מדובר בשני מושגים מאוד דומים, משמעותם מעט שונה אם כי הם כרוכים זה בזה.

UX הוא המונח באנגלית לחוויית המשתמש, כלומר החוויה מהשימוש במוצר.

UI הוא המונח לעיצוב ממשק המשתמש, כלומר האובייקטים הוויזואלים של המוצר / האפליקציה / התוכנה / האתר וכיוצא בזה.

השאיפה של כל חברה המכבדת את עצמה ואת לקוחותיה, לתת למשתמשי המוצר להינות מחוויה ויזואלית גבוהה ביותר במקביל לתפעול של המוצר בקלות ובזרימה, ממש כטבע שני עבור הלקוח, יהיה אשר יהיה (וכאן הקאץ'...)

דירוג גבוה של חווית משתמש ועיצוב ממשק משתמש  יקבלו רק מוצרים שהמשתמשים בהם יצליחו באופן אינטואטיבי לדעת כיצד להשתמש במוצר ובכל הפונקציות שלו, ללא מאמץ מיותר ובמקביל ייצרו גירוי פסיכולוגי ורצון אצל המשתמשים לבצע פעולות (כגון לבצע רכישה/ לשתף פעולה / להשאיר פרטים ) ורצון להשתמש במוצר לאורך זמן.  זאת על מנת לשמר את הלקוח וליצור אצלו נאמנות למוצר, למנוע נטישה.

 

 


על כל פנים, הדרך הטובה ביותר להמחיש כיצד המוח שלנו אוטומטית מופעל כשהוא נתקל במראה השחורה (במסך המחשב) הינו דרך הייצוג החזותי הבא:

 

 
 
 
 

 

 הקסם שעומד מאחורי עיצוב ממשק המשתמש

אלמנטים ויזואליים, כגון תמונות, איורים, אנימציות, אייקונים וסרטונים מאפשרים לנו לשלוח מסרים, מידע ונתונים למוחו של המשתמש בצורה מהירה ויעילה יותר. מחקרים בתחום מדעי המוח והתפיסה, הוכיחו שוב ושוב, שאנחנו מעבדים אלמנטים חזותיים  פי 60,000 מהר יותר מטקסט!

 

באיזה אופן כדאי להשתמש בייצוגים חזותיים?

כאשר נרצה למלא אזור ריק או בעיצוב בנארים, אייקונים, אווטרים בפרסומות או בהצגת דמות ידועה, לאישוש חברתי, ובכל פעם שנרצה להמחיש או להעביר מסר בצורה חזקה.

 

כיצד הייצוגים החזותיים מצליחים לשפר את חוויית המשתמש?

1. עוזרים לספר סיפור.

2. מדגימות למשתמשים כיצד לפעול.

3. מעבירים מסרים שקשה לתאר במילים.

4. מוסיפות עניין ונפח. 

5. מגרות את הרגש, וכידוע רגש הוא מה שמפעיל את כולנו, נרצה או לא נרצה. 

  

כאשר אנו באים לעצב ממשק משתמש UI  עלינו לראות כנגד עיננו את העקרונות הבאים:

שמירה על דימוי אִינפוֹרמָטִיבִי

דימויים חייבים לעזור למקבל המסר להבין ולהעביר מסר ברור, ולכן צריכים להכיל מידע קשור ומועיל.

התרכזות בקהל יעד

אנחנו לא יכולים להשתמש בכל סוג של תמונות בלי לזהות את משתמשי היעד שלנו.

עיקביות במותג

לכל מותג יש את נוסחת העיצוב והסגנון המותאם לצרכים שלו, בהתאם לתדמית. צריך לשמור על קו אחיד בכל עיצוב ממשק המשתמש.

הנגשת העיצוב לאנשים עם מוגבלות

נגישות התמונות מתחלקת לשתי קבוצות:

1. תמונות אינפורמטיביות

2. תמונות דקורטיביות

על פי הנחיות הארגון הבינלאומי של האינטרנט וכל שכן אם רוצים לשמור על דירוג גבוהה של האתר העסקי בגוגל, יש להוסיף טקסט חילופי , כלומר תיאור שקשור לתמונות האינפורמטיביות על מנת לשדרג אותן לנגישות למי שמתקשה בראייה.

 



 

המאסטרו של התזמורת